26 Haziran 2013 Çarşamba

Fanatik Hayran Kitlesi

Ne bir ayrım ne bir aşağılama yapmak değil niyetim. Sadece gözlem ve bu gözlemlerin sonucundaki üzüntüm.

Malum bizim ülkede fanatik çok. Fenerbahçe'lisi, Galatasaray'lısı, Beşiktaş'lısı...Ama bir de son yıllarda oluşan başka bir fanatik kitle daha var. AKP fanatik hayran kitlesi.

Fanatiklik ister takım için, ister parti için, ister bir ünlü için, politikacı için, ırk için, din için, ne için olursa olsun dünya üzerindeki en tehlikeli yaklaşımlardan biridir bence. Zira insan bir kere fanatik bir şekilde bağlandımı bir şeye artık farklı olan herşeyi kendisine saldırı olarak görmeye başlar ve dolayısıyla kendisinde de saldırma hakkını görür. Sonrasında olanlar da malum, kavgalar, dövüşler, iç savaşlar, dış savaşlar, katliamlar...

Ayrıca fanatiklik bence insanın özgür olmasının da önünde büyük bir engel. Düşünsenize, farklı olan herşeye kapatmışsınız kendinizi, yalnızca belli bir kalıbın içinde esir olmuşsunuz.

Kendimi bildim bileli Fenerbahçe taraftarıyım ben mesela. Ama isterim ki Galatasaray'lı arkadaşımla gerçekten iki medeni insan gibi iki takımın da artılarını eksilerini konuşabileyim.Yeri geldiğinde tuttuğum takımı, oyuncularını, yöneticilerini eleştirebileyim.

Fakat fanatikseniz eğer, sorgulama, eleştirme, fikir üretme, alternatif üretme, doğruyu yanlışı ayırt etme algınız otomatikman yok oluyor, çünkü beyin bütün karşı etkenlere kendini kapatıyor.

Bende gözlem yapıp analiz etme merakı varken ve bunca yıldır AKP li politikacılar tarafından yönetiliyorken, AKP'nin "fanatik" yandaşlarını da analiz etmeden duramadım haliyle. 

Tekrar özellikle altını çizerek belirtmek istiyorum. Şu anda sadece Akp nin "fanatik" hayran kitlesinden bahsediyorum. Yani sonrasında, sanki bütün Akp yandaşından bahsediyormuşum gibi bir algı oluşmasın. Ama eğer burada bahsettiklerim size de uyuyorsa, siz de bir fanatiksiniz.

Geziparkı olayları sırasında Türk medyasından hiçbir haber alamıyorken benim gibi yabancı haber kanallarından olup biteni takip etmiş birçok insan vardır. CNN, BBC, Reuters, Times. Bizzat olayların merkezine de gittiğim için okuduğum izlediğim haberleri sağlıklı bir şekilde değerlendirme imkanım oldu. Hiçbir abartı haber çarpmadı benim gözüme. Ayrıca sadece bu kanallar değil, tüm dünya çalkalanıyordu. Lüksemburg gibi nüfusu 500 bini geçmeyen küçücük bir ülkede bile baş sıradaydı Türkiye. Çünkü olup bitenler "küçük" şeyler değildi. 3-5 çapulcudan ibaret hiç değildi. Yıllardır susmuş bir halkın haksızlıklara karşı sesini duyurma çabasıydı. Milyonlar ayağa kalkmıştı, üç beş kişi değil, milyonlar...

Akp son günlerde yabancı haber kanallarına taktı, özellikle CNN ve BBC ye karşı savaş açtı. Birisini "yalan" haber yapmakla, diğerini de Türkiye'de ajan bulundurup ekonomiyi çökertme girişimiyle suçladı. 

Bugün twitter'da Melih Gökçek CNN e karşı bir hareket başlattı ve takipçilerinden #stoplyingCNN hastagini tt yapmalarını istedi. Ve kısa sürede hastag tt oldu.

Başbakan hep diyor zaten, "bizim bir besmelemiz yeter". Melih Gökçek de bir twitter fenomeni olarak onun bu dediğini aynen uygulamaya geçirdi.  Kullarına "yapın" dedi ve kulları sorgusuz sualsiz yaptı.

Düşündüm sonra, bu hastagi tt ye taşıyan insanların birçoğu ingilizce bile bilmiyordur dedim. Yani CNN in Türkiye'yle alakalı yaptığı haberlere yönelik hiçbir fikirleri yok bu insanların çoğunun. Nasıl bir adam "yalan söylüyorlar" diye ortaya laf attığında hemen peşine düşebiliyor peki bu insanlar? 

Zaten twitter acayip mekan. TT olan birçok konu ya futbolla alakalı ya milliyetçilikle ya dinle ya politikayla. Yani özünde fanatizm taşıyan konular tt olmaya çok meyilli. Çünkü insanlar birinin peşinden höy löy löy diye hurraa koşmaya hazır bekliyor, bir ileriki aşamada saldıracak adeta. 

İşte benim aklım bunu almıyor. Aklım, ruhum, kalbim, böyle kör bir teslimiyeti kabul etmiyor. 

Bu o kadar korkunç bir düşünce ki...Çünkü bunun ucu yok. Yani bu CNN olayı sadece bir örnek, hatta küçük çok çok masum bir örnek. Ama örneğin Melih başgan çıksa oraya bir kadın için dese ki, bu kadın kahpedir vurun onu taşlayın, ayni zihniyet bu emri de takip edebilir. Düşündükçe hep aklıma o film geliyor "vurun kahpeye".

Mesele, bilmemekte değil,  mesele bilmemekten filan çok öte. Asıl mesele ve büyük tehlike, bilmediğin bir şeyle ilgili araştırmadan, anlamadan, dinlemeden "vur" emrini yerine getirme potansiyeli. Yani aktif bir kulluk eylemi. 

Halbuki kulluk sadece Allah'a olur, ibadet ederek, güzel eylemlerde bulunarak, güzel şeyler düşünerek, şükrederek, severek...saldırarak, döverek, kırarak değil.

Bugün ona saldıran yarın bana saldırmaz mı? İşte bu düşünce beni yer bitirir oldu...

Ne CNN in ne başka bir kurumun, ne bir liderin ne de bir partinin koşulsuz şartsız savunucusu olmadım olmam da. Annemi babamı eşimi dostumu hiçkimseyi de koşulsuz şartsız savunmam. CNN veya başka bir haber kanalı bugün doğru haber yapmış olabilir, geçmişte yalan haber yapmış olabilir. Zaten mesele Cnn de değil, o bahane. Benim derdim fanatikliğin insanları körleştirmesi. Önemli olan okuyup, başka bir kaynaktan daha okuyup karşılaştırıp fikir yürütmek olmalı. Yani araştırmak, öğrenmek, düşünmek, anlamak, ondan sonra eyleme geçmek...

Velhasıl, dediğim gibi CNN olayı çok masum bir örnek. Geçtiğimiz günlerde bir fanatik elinde "yol ver gidelim, taksim'i ezelim" pankartı taşıyor yüzlerce insan da bağırarak ona eşlik ediyordu. "Gönül bağıyla" bağlı olduklarını iddia ettikleri kişi gerçekten "gidin" dese, eminim şüphesiz, koşulsuz, şartsız gidecekti bu insanlar. Sonrası? İşte o sonrasına katliam deniyor. Fanatikliklerinde boğulup insan olmaya fırsat bulamamışların anladıkları tek şey, katletmek....ve işte ben bundan çok korkuyorum...bir de bu fanatikler gönül bağı, sevgi filan diyor, işte bunu anlayamıyorum. Gönül bağı, sevgi, şiddet, katliam... Birarada yanyana durmaları bile tuhaf olan kelimeler...

Bu topraklar yeterince katliam gördü. Dilerim hiçbiri tekrarlanmaz. Dilerim katletme meraklısı zihniyet gün be gün ortadan kaybolur. Dilerim bu topraklarda huzur içinde daha binlerce yıl "insan" gibi yaşayabiliriz...


Not: Twitter'da bugün dayanamayıp "Cnn i yalanlayan kitlenin birçoğu eminim İngilizce bilmiyordur ve herhangi bir Cnn haberini izlememiş ya da okumamıştır bile" diye yazdım. Ve anında cevaplar yağmaya başladı. İşte o yaratıcı mesajlardan bazılarını paylaşmadan duramadım, yorum yapmama gerek yok...

Interactions

  1. İyi ki senin gibi aydınlar (!) var ülkemizde okuyup bize de açıklarsınız biz de sayenizde aydınlanırız:)
  2. TÜRK milletnin dünya kamuoyunda CNNın yalan haberlerinin protesto edldigni Algılayablecek kadar TÜRKÇE bldgnden adım gibi Eminim!
  3. Yeter artık asagilayamazsiniz kac gündür susuyoruz.
  4. Bu arada çapulcu ne demek siz türkceyi biliyormusunuz.bilipte yazıyorsan beyninde problem var demektir.
  5. Biz gonul diliyle konuşuruz.siz antiemperyalist degilmiydiniz İngilizce niye öğrendiniz.kendinizle okadar çelisiyorsunuz ki.
  6. Bu başlığa karşı bile CNN avukatlığı yapan İsrailin arka bahçesinde büyüyen dar zihniyetli insancıklar var !
  7. __ Yaa Ne Demessin Herşeyi Siz ÇapuLcuLar BiLiyor Yürü Git Kızım İşinee
  8. siz çok iyi bilirsiniz ama ihanet kanınızda var ülkenizide iyi satarsınız 200 tl ye
  9. doğru bilmiyorlar ama kötü niyeti hiç olmadık kadar iyi biliyorlar
  10. sen rahat ol herkes gerektigi kadarini anliyor ..gerektigi kadarda derdini anlatiyor...
  11. fuck you! Bak ingilizce biliom ;)

Hiç yorum yok: