29 Nisan 2012 Pazar

19 MAYIS

Birçoğunuzun bildiği gibi, birkaç ay önce Milli Eğitim Bakanlığı yeni bir karar açıklamıştı. Artık 19 Mayıs Atatürk'ü Anma Gençlik ve Spor Bayramı Ankara dışındaki illerde stadyumlarda kutlanamayacaktı. 

Bu insanların niyetlerinin ne olduğunu çok iyi bildiğim için hiç şaşırmamıştım. Ama "demokrasi" propagandaları altında bir yandan özgürlükleri kısıtlamaya çalışırken, bir yandan da Atatürk'ün emanetleriyle bir bir oynanması biraz daha üzmeye başladı beni. 

Fakat dün, Konya'da bir gencin açtığı dava üzerine Danıştay tarafından bu karar iptal edildi. Yani 19 Mayıs stadyumlarda kutlanabilecek. 

Halimize bak... 19 Mayıs'ı danıştay kararıyla ancak kutlayabilecek duruma gelmişiz ve bu durumda bile milli eğitim bakanı bir yandan, başbakan bir yandan  tehditler, hakaretler yağdırıp duruyor ve bütün bunlara rağmen demokrasiden, özgürlükten bahsediliyor. Hatta milli eğitim bakanı her şeye rağmen bu kararlarında ısrarcı olacaklarını söylüyor, "stadlarda kutlama soytarılığına son vereceğiz" demişti ya zaten öteki, illa yerine gelecek. E ne de olsa bayramın adı içerisinde "Atatürk'ü anma" mevcut. Atatürk'ü anmanın ve onun yolunda yürümenin başlı başına soytarılık olduğunu düşünenlerden ne beklenebilirdi ki başka? 

Şimdilik 19 Mayıs kurtuldu diyelim ama bakalım sonrasında neler olacak.  İleri demokrasi'nin Türkiye'si dizisinin sonraki bölümlerini merakla ve ellerimizde mendille bekliyoruz. Bu dramayı izleyip de üzülmeyen, duygulanmayan yoktur herhalde. Akan gözyaşlarımızı sileriz mendillerimize. Ha üzülmeyenler mi? Onlar da figüran oyuncuları zaten bu dramanın. İzleyici değiller yani. İzleyip de üzülmeyenin ya taş olması lazım ya da insanlıktan tamamen uzaklaşmış olması lazım zira...


5 yorum:

crazywomanrosemary dedi ki...

Düzeleceğine daha bir kısıtlama geliyor..adına demokrasi diyorlar acı çok acı..:((

deeptone dedi ki...

ödülün var bende.
:)
hiç gelmiyon bana.
bi de çok kayboluyon.
:)

springoss dedi ki...

@crazywoman, demokrasi diye bir şey hiçbir zaman olmayacak bu ülkede malesef...

@deep, çok teşekkürler ödül için. Kayboluyorum malesef haklısın, çünkü çok çalışıyorum:) ara sıra ilgimi çeken bir şey olunca fırsat bulup yazmaya çalışıyorum:)

crazywomanrosemary dedi ki...

Biliyor musun?blo star yarışmasında adayımsın İsyankarım Baharım..:))

springoss dedi ki...

canımmm, çook teşekkür ederim!!!