11 Ekim 2010 Pazartesi

Türkiye'nin İlerlememe Sebepleri

Arada takılıyor böyle kafama bir yerlerde gördüğüm başlıklar. Gençler tartışıyor, büyükler tartışıyor, "efenim Türkiye ilerleyemiyor bir türlü, sebepleri nedir acaba" diye sürekli. Biri diyor icraat yok hocam, biri diyor dinci çok, biri diyor dinsiz çok, biri diyor alevi çok, biri diyor kürt çok, biri diyor şu yok bu yok, bu böyle uzuyor gidiyor velhasıl her kafadan bir ses çıkıyor, ama bu kadar ses çıkarken Türkiye hep yerinde sayıklıyor. Neyse biraz Polyanna olmaktan zarar gelmez diye düşünerek "geri gitmektense yerinde sayıklamak iyidir" diyoruz...

Millet tartışıyor, bin kafadan bin ses çıkıyor, sonra derdi bana düşüyor, ne uyku uyuyorum ne başka birşey yapabiliyorum, düşünüyorum, düşünüyorum, düşünüyorum, Aman yarabbi, sanki memleketi ben kurtarıcam(doğru hali tabi ki kurtaracağım olacak bu kelimenin). Düşündükçe de kendimi hıyar gibi hissediyorum ayıptır söylemesi. 

Niye ilerlesin ki bu ülke, rahat mı batıyor ki bize, iyiyiz işte böyle. Hem ayrıca ilerlememe sebeplerimizi oturup tartışsak, yazsak bir kenarlara elimize birşey mi geçecek? Olur da kazara zaten ilerleme adına bir şeyler yazılır çizilirse o şeyler silinmiyor muydu? Yoksa ben mi yanlış görüyor ve hatırlıyorum?

Barış Manço'nun Cacık şarkısı vardır (dinlemeyenler bir zahmet dinleyiversin), şu sıralar sürekli onu dinliyorum, yıllardır dinlediğim gibi. Orada diyor ki zeytin suyuna kuru ekmek, böyle gelmiş böyle gidecek.



Bu adamcağız, bu memlekete gelmiş sayılı insanlardan bence. Atatürk gibi önemli bir insan olduğunu düşünüyorum hatta. Eğer bu ülkede Barış Manço gibi, Atatürk gibi 1 milyon insan olsaydı, hayal edebiliyor musunuz nasıl bir ülke olabileceğimizi?




Bizim ülkemizde kimler çoğunlukta peki?


"Barış manço öldüğü gece zina yapıyormuş
Atatürk içki içe içe sirozdan geberdi
Madencilerin kaderi de ölmek be kardeşim
Askerlik yan gelip yatma yeri değildir
Fatmagül diyor ki, 4 tane herif bir behlül edemedi
Hanım'ın çiftliği kime kalacak
Fenerbahçe şampiyon olamayabilecek mi
Şu hatun beni evine alacak mı
Şu fesbuktaki tarlalarımdan fasulyelerimi toplayabilecem mi
Burnumda bi sivilce var acaba ne yapsam, nasıl güzelleşsem"

Konu neydi?

İlerleme?

İlerlememe?

Meme?

Anneeeee!!!!!




6 yorum:

Telekinesis dedi ki...

napak kanka inanak mı ?
inanak inanak sabah sabah nerden denk geldim, ibretlik yazı olmuş.

aldım listeme

springoss dedi ki...

eyvallah hocam saolasın, ben de aldım listeme ;)

Peri Tozu Fotograf dedi ki...

Ole guzel olmus ki yazi...Trajikomik halimize sasakaliyor insan..

springoss dedi ki...

gülüyoruz ağlanacak halimize... ancak bizim gibi bazı şeyleri izleyip rahatsız olanlar, yazıp çizip kendimizi rahatlatıyoruz o kadar...kimsenin umru değil yoksa...

deepblueeagle dedi ki...

olsun olsun. düşünüyorsun. düşünmek iyidir. zevksiz de olsa, acı da olsa, düşünmek, düşünmemekten iyidir. bazıları da düşünmeli, duyarlı olmalı.

springoss dedi ki...

İzleyip, seyirci kalmak zorunda olduğumuz şeyler ve anlam veremediğim saçma şeyler yüzünden düşünüyorum...kafamı fazla meşgul etmesinler diye de yazıp kurtuluyorum :)) dediğin gibi, düşünmemekten iyidir. Farkındalık;)